سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]

بسوی نور ولایت

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در گزارشی اعلام کرد عراقی ها معتقدند خبرنگار عراقی با رئیس جمهور امریکا همان کاری را کرد که بسیاری از عراقی ها مایل به آن بودند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ،شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در این گزارشی افزود:خانواده منتظر الزیدی خبرنگار عراقی که به سوی بوش لنگه کفش پرت کرد اعلام کرد زیدی همچنان نزد نیروهای امنیتی عراقی در بازداشت است و هنوز به وی اتهامی وارد نشده است.

بی بی سی عربی افزود:عراقی ها با برگزاری تظاهرات گسترده از دولت عراق خواستند زیدی را آزاد کنند اما دولت عراق اعلام کرد رفتار زیدی شرم آور بود.

خبرنگار بی بی سی عربی گفت تظاهرات روز گذشته در شهرک صدر بغداد با دیگر تظاهراتی که در بغداد برگزار می شود متفاوت بود. تظاهرات روز گذشته که نماد آن کفش بود به معنای " نه " بزرگ به بوش بود.

گزارشگر بی بی سی گفت:تظاهرکنندگان معتقد بودند زیدی همان کاری را انجام داد که بسیاری از عراقی ها مایلند آن را به مثابه مخالفت با صدای بلند ، انجام دهند.

یک عراقی گفت " کاری که زیدی انجام داد آرزوی میلیونها عراقی و میلیونها آزاده در جهان بود . او جرات کرد و به کسی لنگه کفش پرتاب کند که کشور عراق را ویران و اشغال کرد و عراقی ها را کشت و بیش از پنج میلیون یتیم برجا گذاشت و اینها نتیجه کار بوش و یاران بوش بود".

از سوی دیگر اعضاء خانواده منتظر الزیدی خبرنگار شبکه تلویزیونی البغدادیه که به سوی جرج بوش لنگه کفش پرتاب کرده بود دولت عراق را مسئول حفظ جان فرزند خود دانستند.

به گزارش شبکه الجزیره مادر این خبرنگار که از این کار فرزندش خوشحال و از سرنوشت او نگران است می گوید آمریکایی ها وهواداران آنها باید بپذیرند که پسرم قهرمان است .

پسرکوچکی از اعضاء خانواده منتظر الزیدی نیز در حالی که لنگه کفش های الزیدی را به خبرنگار الجزیره نشان می دهد می گوید به خدا قسم اگر منتظر را آزاد نکنند با همین کفش های عمویم آنها را خواهم زد.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز با تقبیح اقدام جسورانه خبرنگار عراقی در نشان دادن خشم و نفرت ملت عراق از بوش جنگ طلب به نقل از مطبوعات امریکا اذعان کرد خود امریکایی ها نیز باید در برابر بوش دروغگو و مستبد واکنش مشابهی نشان بدهند.

به گزارش فاکس نیوز، اقدام یک خبرنگار عراقی در پرتاب کردن لنگه کفش به سمت جرج بوش در کنفرانس خبری در بغداد تلاشی برای تحقیر رئیس جمهور امریکا بود. در سراسر جهان میلیونها نفر از جرج بوش نفرت دارند. بسیاری از امریکایی ها نیز از بوش متنفر هستند.

پایگاه اینترنتی نشریه های هافینگتن پست و دیلی کاس پست امریکا از اقدام خبرنگار مذکور در پرتاب لنگه کفش به سمت جرج بوش به شدت ابراز خرسندی کرده اند.

هافینگتن پست این رویداد را نشانه ای دال بر ننگ بوش توصیف کرد.

نشریه دیلی کاس پست نیز در این خصوص نوشت چرا منتقدان امریکایی کفشهای خود را به سمت این جنایتکار جنگی دروغگو و مستبد(جرج بوش) پرتاب نمی کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری آلمان در گزارشی از واشنگتن نوشت:جرج بوش در حالی ماه آینده سمت خود را ترک می کند که میزان محبوبیت وی به پایین ترین سطح ممکن رسیده ، دو جنگ در عراق و افغانستان را لاینحل برای رئیس جمهوری بعدی امریکا به ارث گذارده و اسامه بن لادن سرکرده القاعده همچنان فراری است .

بوش در حالی کاخ سفید را ترک می کند که رکود اقتصادی امریکا را فرا گرفته و وجهه این کشور در جهان بسیار مخدوش شده است به عبارت دیگر باراک اوباما رئیس جمهور منتخب امریکا در حالی جانشین بوش می شود که با فهرستی طولانی از چالشهای داخلی و خارجی روبروست .

بوش به خاطر تهاجم سال دو هزار و سه به عراق ، آن هم بر مبنای اطلاعات نادرست درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی که در نهایت به تشدید هرج و مرج و خشونت در این کشور انجامید ، آماج انتقادات مختلف قرار گرفت .

 

  نسخه چاپی




حسن خوشگواری ::: سه شنبه 87/9/26::: ساعت 10:37 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :21755
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<